Financiele struggles! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Kaajal En Fleur - WaarBenJij.nu Financiele struggles! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Kaajal En Fleur - WaarBenJij.nu

Financiele struggles!

Blijf op de hoogte en volg Kaajal En Fleur

17 Mei 2015 | Nederland, Haarlem

Lieve, leuke allemaal,

Hier zijn we weer met een update over de voorbereidingen voor onze dans stage in Bonaire!
Zoals we al schreven, over onze ‘’financiële struggles’’. Want struggles, dat zijn het zeker!

Toen het plan voor de stage steeds meer werkelijkheid werd, zagen we alles al helemaal voor ons. Alles leuk, lekker weer, veel dansen, veel leren, palmbomen en een wit strand! Maar kosten, daar dachten we natuurlijk niet aan! Het was allemaal veel te gaaf!
Tijdens het gesprek met de directrice van de dansschool op Bonaire wees zij ons op eventuele financiële steun. We zouden een aanvraag kunnen doen voor een beurs bij het Prins Bernhard Cultuurfonds. Toen hadden we nog geen idee. Dachten, prima, we doen een aanvraag en de reis kost ons niet veel. Maar niks is minder waar.. Het Prins Bernhard Cultuurfonds in Nederland steunt helaas geen stages.

Toen we goedkeuring van onze opleidingsmanager kregen voor de stage, tipte hij ons over een stagevergoeding van school. Wij, natuurlijk helemaal enthousiast, zijn aan het mailen geslagen. En wat denk je.. Helaas, een domper voor ons en voor school. School wil ons héél graag steunen, maar zit vast aan een regel. De vergoeding is alleen voor stages binnen Europa. En welk land kiezen wij uit.. Een land dat niet bij Europa hoort, maar een bijzondere gemeente is van Nederland, dus geen buitenland.

En hier begon onze zoektocht naar een bijdrage. Van het ministerie van onderwijs, naar het ministerie in Bonaire, van SBB naar ECABO, van ROACN tot CINOP/Erasmus+ die ons verwezen naar een ‘kopje’ Caribisch Nederland op hun site, die we nog steeds zoeken.

Al met al, onze zoektocht gaat stug door!
Onze rekeningnummers op een blog zetten ging ons iets te ver.. Maar, heeft u nog een winnend kraslot over óf gewoon een goed tip. Dit kunnen we goed gebruiken! Dit kan via onze Bonaire Dansstage facebook of simpelweg door een reactie hieronder te plaatsen!

Liefs,
Kaajal en Fleur

• 18 Mei 2015 - 11:26

Els Molenaar:

Misschien via familie en vrienden geld ophalen. Weet niet wat er nodig is om zoiets te kunnen bekostigen.sponsoring. etc.

Gr Els Molenaar. Gr aan je ouders fleur en zussen.

Kaajal En Fleur

Hi! Wij zijn Fleur en Kaajal en wij zitten op het Nova College Dans in Haarlem. In November gaan wij op de dansschool Dance Sensation stage lopen op het mooie eilandje Bonaire. Beleef onze struggles en onze mooie momenten tijdens de voorbereiding, in Bonaire, en na onze mooie avontuur!

Actief sinds 13 Mei 2015